woensdag 2 april 2008

EEN DEUR DIE PLOTS OPEN GAAT



DAG APEKOPPEN

woensdag in bremen
vanmiddag was de behandeling weer heftig
moeilijk om uit te leggen
eerst voelde ik aan mijn rechterkant
mijn voet mijn knie mijn heup zich verbinden
dan iets gelijkaardigs
mijn hand mijn elleboog mijn schouder
dit straalde door tot in mijn nek tot in mijn achterhoofd
tot in de rechterhelft van mijn gezicht

mijn handen lagen op elkaar op mijn buik
en plots voelde ik geen verschil meer tussen rechts en links
alsof alles samenviel
onder boven
links rechts
binnen buiten
ik was 1
geen periferie
1 cel
1 universum
er ging een deur open in het gebouw
maar ik voelde die in mij opengaan

heftig
emotioneel
uitputtend


ik ben in goede handen
nielsen zegt dat ik voor deuren sta
die weldra zullen openen
...

verder is alles in orde
ik volg voor zover mogelijk
de actualiteiten via dit internetcafe
zo zag ik de perikelen rond wilders onnozele fitna
en vooral gelukkig ook het afscheid van hugo claus
- lieve lieve hugo -

...
fysiek is het niet altijd gemakkelijk
het blijft moeilijk om de bijkomende ongemakken te accepteren
maar zoals moederoverste in the sound of music zei
(die van: climb every mountain)
als god een deur sluit
opent hij ergens een venster


enfin
so long farewell auf wiedersehen goodbye
to ye and ye and ye
xje carl

3 opmerkingen:

Caspar zei

Dag Lieve Carl,

Een nostalgisch miniatuurtje als nodige opsteker voor de dag:

'Dun lied donkere draad
land als een laken
dat zinkt.

Lenteland van hoeven en melk
en kinderen van wilgehout.

Koorts en zomerland wanneer de zon
haar jongen in het koren maakt.

Blonde omheining
met de doofstomme boeren bij de dode haarden
die bidden ‘Dat God ons vergeve voor
wat hij ons heeft aangedaan’.

Met de vissers die op hun boten branden
met de gevlekte dieren de schuimbekkende vrouwen
die zinken.

Land, gij breekt mij aan. Mijn ogen zijn scherven.
Ik in Ithaka met gaten in mijn vel,
ik leen uw lucht in mijn woorden.
Uw struiken uw linden schuilen in mijn taal.

Mijn letters zijn: West-Vlaanderen duin en polder.

Ik verdrink in u,
land. gij wordt een gong in mijn schedel en soms
later in de havend
een kinkhoorn: mei en kever. duistere lichte
aarde.'
(Hugo Claus, West-Vlaanderen)

Bezorgde kussen van Caspar

Anoniem zei

dag bovenstebeste Carl!

Ik ben wel onder de indruk zeg, je blog blijft er erg profi uitzien, zelfs met mooie foto's van lekkere nonnen en al en al.
Maandag gaan we onze Marie-Antoinette nog eens spelen in de bank. De twee Annen en Luc sturen je veel liefs. Wat fijn dat je helpster zo graag met jou samenwerkt, ik had nooit gedacht dat iemand het zou lang met je zou volhouden... hi hi.
En wat open deuren en ramen betreft: het wordt gvd tijd dat het wat warmer wordt, dat we samen op de dageraadplaats kunnen gaan zitten, en de heilzame werking van een terrasje in de zon kunnen ondergaan. Nu ja, gisteren even met de jas aan een voorzichtige koffie gedronken op terras van zeezicht. Een schuchter begin van een eventuele lente... Gisteren een C-team vergadering gehad bij ons, en weet ge wat? Er zijn véél mensen die u graag zien, Charlie!
Carl, veel sterkte nog bij dokter Nielsen, maar ook : komm bald wieder!

dikke kus,

Michaël

Anoniem zei

[B]NZBsRus.com[/B]
Dont Bother With Slow Downloads With NZB Downloads You Can Hastily Find HD Movies, Games, MP3 Singles, Software & Download Them @ Blazing Speeds

[URL=http://www.nzbsrus.com][B]NZB Search[/B][/URL]